Magnetic Island en Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Jan Kuijpers - WaarBenJij.nu Magnetic Island en Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Jan Kuijpers - WaarBenJij.nu

Magnetic Island en Whitsunday Islands

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jan

15 November 2009 | Australië, Airlie Beach

Magnetic Island en Whitsunday Islands

Magnetic Island;
Ik had in de ochtend lekker ontbeten met een Canadees zo goed als op het strand; lekker gezond mijn yoghurtje met muesli en fruit! Mijn plan was om 's morgens een fiets te huren en beetje rond te crossen.... Kreeg ik een damesfiets :S
Nadat ik eerst 10% geklommen had, ben ik richting westen gefietst, richting Westpoint, afstand 16 km return... Dit was een weg waar alleen fietsers of 4WD auto's mochten komen... Heerlijk gefietst, maar merkte toch dat ik al een tijd niet heb gesport, OJEE! Bijna niemand doet deze rit, zodat ik alleen twee Auzzi's tegenkwam.... EN had hier mijn eerste ervaring met een slang.... Volgens mij was deze ' tree-snake' banger voor mij, dan ik voor hem. Bijna terug bij mijn accommodatie begon het toch te regenen... Balen, want had fiets voor vier uurtjes en had hem net twee uurtjes in mijn gebruik.... Jan gaat nog steeds niet door de regen fietsen!
's Middags werd het droog en heb de Fortwalk gedaan... Een wandeling naar het ' fort' van Magnetic Island, wat het vaste land deed beschermen in vroegere jaren.... Samen met John uit Engeland mijn ronde gemaakt van 4 kilometer... En jaja, wilde koala's gespot en natuurlijk weer vastgelegd. Maar goed, voor dat bewijs moeten jullie nog even wachten; picasaweb helpt niet echt mee... 's Avonds ontmoette ik Francien en Jettie weer en hebben leuke avond gehad samen...

Helaas moest ik 's morgens de bus pakken richting Arlie Beach, zodat ik weer afscheid moest nemen..... In Town 1770 zal ik de meiden weer treffen... Op weg richting Arlie Beach, slechts vijf uurtjes met de bus, ontmoette ik paar Nederlandse meiden..

Aangekomen in Arlie Beach, had ik de slechts een uur de tijd voor in te checken in accommodatie, bus te regelen naar volgende plek, luggage store, en annuleren van mijn accommodatie na Whitsundays. Want jaja, om 17u had Jan zijn tweede les Didgeridoo spelen; wie wil kan in loop van maanden me horen! En heb besloten eens van mijn mooie gitaar gebruik te gaan maken als ik terugkom in Nederland.....

Whitsunday Islands
In de ochtend werden we opgepikt bij onze accommodatie... Zit ik toch meteen in de bus naast twee Belgische meiden uit Vlaams Antwerpen! Superleuk! Om toch eventuele zeeziekte tegen te gaan heb ik toch gekozen om wat pilletjes in te slaan.... Op de boot met Crew Shannon en Amy.... Mooie boot, niet zo groot, maargroot genoeg voor 16 mensen inclusief bemanning... Ik was de eerste die het roer in handen nam, en ons verantwoord de haven uitloodste, haha. Naast de Belgische Line en Evelyne, was er op de boot een mannenslaapkamer (in woonkamer); Brett uit Washington, Andrew uit Londen en Max uit Bavaria (Duitsland)... Erg gezellig met mannen....
Eerste dag zijn we gaan snorkelen bij Blue Pearl Bay; We hebben daar zoveel vissen gezien van dichtbij, zelfs meer als ik in Cairns met mijn excursie zag.... Eten was wonderbaarlijk goed... Sommige mensen gingen op dek slapen onder de sterren, maar koos er voor om binnen te liggen en goed te slapen met warmte... Luister goed, op dag 1 van deze excursie was ik al donkerder, meer verkleurd, dan sommige surinaamse mensen ;)
Dag erop werd ik na goede nachtrust om 6u wakker en ging meteen op dek, want vroeg in ochtend kon je zeeschildpadden spotten. De schildpadden kwamen dan even boven het water lucht happen... Ze waren echt supergaaf om te zien.... Van Andrew en Brett mocht ik geen turtle-serenade meer doen, want dan zagen we helemaal geen turtles meer! Na het spotten van de zeeschildpadden, gingen we naar de plek waar ik al vanaf maart naar uitkeek: WHITE HAVEN BEACH.... Ik moet zeggen dat verwachtingen vaak voor tegenvallers zorgt, maar ook door het goede weer, overtrof White Haven Beach me; mijn witte slippers zijn donkerder dan het zand en de zee was zo mooi blauw! Na fotoshoot te doen, hebben we nog kleine haai gespot en nog meer schildpadden.... Ik kon er echt niet stilzitten-ik kon alleen maar glunderen en rennen, hard rennen! Na nog bruiner te zijn geworden aan het strand, zijn we naar de volgende snorkelplek gegaan; jaja Nemo'tjes gespot op halve meter afstand! 's Avonds ' vier op een rij' gespeeld - zo'n simpel spel, maar zo gezellig....
Laatste dag alweer op de boot.... Weer was nog steeds goed.. Goed klimaat moet je soms afdwingen, want voor mijn trip had het een week geregend in Arlie Beach... We zijn naar Langford Island gegaan; als het eb is, heb je daar een ' eilandje', zo mooi... Daar mochten we onze laatste snorkelpoging wagen... En dit maakte mijn Whitsundays-trip compleet; Ik heb gezwommen samen met de zeeschildpadden en hun schild aangeraakt.....

Highlight op highlight, maar dit is zeker nog niet het einde!!!!

Vanavond na het afscheid nemen van de leuke mensen en de Duitsers van mijn Whitsundays-trip, zal ik de bus nemen richting Town 1770/Agnes Water.... Tussenstop voor mijn Frasier Island trip.....

  • 15 November 2009 - 08:44

    Mars En Rich:

    hi lieve schat,
    vanuit provincie zeeland zitten we je verslag te lezen! wij zijn nu weekendje weg en gaan morgen naar huis. helemaal leuk hier maar nog steeds niet te vergelijken met jouw verhaal hihi. maarreehh hoe bruin ga je nog worden? ik begin aardig te lijken op melkflessen haha. nou groeten van ons allemaal en de eendjes die om ons huis zwerven hihi.

    kus kus

  • 15 November 2009 - 10:42

    Henry:

    Eeej Jan, mooie verhalen.
    Kep m'n Didgeridoo al klaar staan voor je!!
    Trouwens............
    wat is er mis met een damesfiets??

  • 15 November 2009 - 11:12

    Regina:

    He Jan.

    weer helemaal leuk je verhaal. :d ben stinkend jaloers op het mooie weer. hier is het nu echt herfst... regen.. en een stevige wind. maar goed. nog 31 dagen en dan ben je weer terug. zie ik je dan eindelijk een keer??

    liefs Regina
    en veel succes nog ff daar! en geniet ervan.

  • 15 November 2009 - 11:52

    Christel:

    He joh het moet ons toch vooral niet de ogen gaan uitsteken, jij mooi weer wij hier in de druilregen. Maar wat genieten we van je verslagen, we hopen dat de resterende tijd in het verre land net zo mooi mag blijven. Heel veel groeten vanuit Boxmeer

  • 15 November 2009 - 12:15

    Nataske:

    GAAF HOOR!!!!!
    Ik wil ook wel zo'n mooie reis maken ;-)

    Fijne reis en veel plezier, maar dat zal wel lukken denk ik....


  • 15 November 2009 - 14:32

    Danielle,:

    Echt super om de verhalen terug te lezen!!! Wij zitten hier alweer in de sinterklaassfeer en jij ligt heerlijk te chillen op t strand en te zeilen tussen als die witte stranden door. Super!!!
    Ben benieuwd hoe je town 1770 gaat vinden, cool banana s he! En met t vliegtuigje, niet vergeten...
    X

  • 19 November 2009 - 10:32

    Marjo Huiskes:

    Hi Jan !!!
    Geweldig om al je reisverhalen te lezen !!! Geniet van het mooie Australieë en alle mensen die je daar hebt leren kennen. Dit is een ervaring die je je hele leven, met een glimlach, zult blijven herinneren ! Groetjes en blijf vooral genieten !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Australie, here I come!

Recente Reisverslagen:

19 December 2009

Manly / Sydney

09 December 2009

Byron Bay

29 November 2009

Noosa, Brisbane en Surfers Paradise

22 November 2009

Town 1770 en Fraser Island

15 November 2009

Magnetic Island en Whitsunday Islands
Jan

Actief sinds 10 Aug. 2009
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 12095

Voorgaande reizen:

26 Mei 2010 - 10 Juni 2010

Sightseeing New York en relaxing Miami Beach

04 Oktober 2009 - 16 December 2009

Australie, here I come!

Landen bezocht: