Manly / Sydney - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jan Kuijpers - WaarBenJij.nu Manly / Sydney - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jan Kuijpers - WaarBenJij.nu

Manly / Sydney

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jan

19 December 2009 | Nederland, Amsterdam

Manly / Sydney

Om mijn reisverhaal toch af te ronden, hierbij mijn reisverslag over Manly / Sydney!

Zoals jullie weten, verblijf ik bij Angela en haar familie... Eerste twee nachten had ik een afgesloten kamer voor mezelf, zo heerlijk!

De eerste dag van acht in Manly was een dag van heel veel tips ontvangen, mijn verhalen vertellen aan Angela, en weer genieten van het paradijs dat Manly heet! Vadim, de een na oudste zoon van Angela, zit ik groep 8 van basisschool en zij gaven deze avond met alle klassen een dansconcert op leuke nummers als Cotton Eye Joe... Dit allemaal op speelkwartier op school! Daarna heeft Coben, de man van Angela, mij nog theorieles surfen gegeven in huiskamer...

Tweede dag bracht me naar de Spitt Bridge... Van hieruit kon je via de kustlijn een pad bewandelen terug naar Manly. Een wandeling voor mij van twee uur, omdat ik jaja de weg kwijt was en een Australische vrouw me met de auto me naar juiste plek bracht.... Nu was ik echt in love op Manly met zijn mooie stranden...
Naderhand ben ik naar Shopping Mall Warringah Mall geweest, waar ik op zoek was naar een plek om een smoking te huren en wat surfkleding te kopen... Echter kwam ik thuis met een nieuwe stropdas, haha.... Mijn eerste surfervaring deze dag opgedaan door middel van te peddelen tegen de golven in... Viel niet mee tegen zulke sterke stroming..... En surfboard was te licht voor deze zware jongen.... 's Avonds nog even de ferry naar Sydney gepakt om Sydney bij nacht te zien met al die verlichte kerstbomen....

Derde dag heb ik een vroege bus gepakt naar palm Beach; de plek waar sommige scenes van Baywatch zijn opgenomen en waae mensen met heel veel geld wonen, zoals actrice Nicole Kidman (huur huis kost 38.000 dollar per week) en tennisser Leighton Hewitt... Thuisgekomen mocht ik het professionele surfboard van Coben lenen om beter te leren peddelen... Supergaaf hoor, surfen! s Avonds naar een opening geweest met Angela en Jayben van een Artgallery en daarna Francien en Jettie weer gezien om over bezoek Opera House te hebben.... Uiteindelijk besloten er niet heen te gaan, maar naar Centennial Park te gaan om een film in open lucht te bekijken :)

Vierde dag was de dag waar mijn haren werden geknipt, ik naar het eindconcert van de kinderdagopvang van Jayben ging kijken en s avonds het kerstconcert was.... Op een mooi grasveld, gezamelijk met 4000 andere mensen genoten van kerstliedjes gezongen door een koor en een orkest.. En daarna meer vuurwerk dan ik in Nederland zie met Oudjaar!

Vijfde dag heb ik dagje Hunter Valley gemaakt... Hunter Valley is een wijnstreek in het noorden van Sydney... Hierbij met genot van een wijntje kennis gemaakt met Esther uit Uitgeest en Emma uit Goteborg Zweden... Samen een heel leuke dag gehad....

Zaterdag met Francien en Jettie naar Paddington Market gelopen en besloten maar niet te veel meer te kopen, haha.... en s Avonds heb ik mijn meiden, haha, Francien en Jettie, bedankt met flesje wijn voor de fijne tijd samen... In openlucht film Fame gekeken en heerlijk genoten van skyline van Sydney....

Toen was het zondag, de dag dat Francien naar huis ging, Jettie beachvolleybal toernooi meespeelde en ik mijn eigen farewell party had op Shelly Beach en ik ook nog eens op Farewell party van Ilja mocht komen... Verder was naast de farewellparties mijn 3 seconde staan op een surfplank één van mijn super hoogtepunten van de vakantie....

Maandag was het weer wat minder en hebben Jettie en ik mijn laatste geld opgemaakt.. :) s Morgens diploma uitreiking op basisschool van Vadim meegemaakt met de line up van meisjes en jongens apart en het zingen van het schoollied!

Dinsdag was dag om afscheid te nemen van mooie Manly, Angela en familie en van Jettie.. Tegen Angela zei ik See ya! Jettie ga ik weer snel zien! Na s morgens lekker koffietje nog samen te drinken bij Gregg en afscheid te hebben genomen van Manly Beach, begon mijn reis naar huis... Traantje wegvegend.. Gelukkig was Ilja er bij de gehele reis naar Amsterdam!

Sydney naar Hongkong: 8,5 uur vliegen, 3 uur terug in tijd
Stopover van uur
Hongkong naar Londen: 12,5 uur vliegen, 8 uur terug in tijd
Stopover van 3,5 uur
Londen naar Amsterdam: 1,33 uur vliegen, 1 uur vooruit in tijd

En jaja! Daar stond mijn alles te wachten; papa, Joke en Ton en een supergrote Welcome Home ballon!

Weer thuis met dubbel gevoel..... Eerst maar even landen in Nederland komende dagen

Dankjewel voor het lezen van mijn verhalen, je toewensingen, en hoop jullie allen snel weer te gaan zien!

xxx

  • 19 December 2009 - 10:34

    Jan V Asseldonk:

    Hoi Jan,

    Knap van jouw om zo goed alles in een reisverslag vastgelegd te hebben.
    Je zult er vaak nog veel plezier van hebben om alles nog eens terug te zien op papier.
    We zijn ook echt benieuwd naar de mooie foto,s die bij zo'n gaaf geschreven reis verslag horen.
    Hoe lang blijven de reisverslagen nog op de site staan en zijn ze te downloaden?

    Ik wens je sterkte met je landing hier in het koude maar ook wel weer warme brabant.

    Groetjes Ome Jan

  • 21 December 2009 - 15:19

    Kimm:

    HI Jan,

    nog even het laatste stuk van je reisverslag gelezen!! gewoon gaaf zo'n reis!!! (wil ik ook, hihi)
    ben erg benieuwd naar de foto's die je gemaakt hebt tijdens de australie trip.

    en nu kun je alweer genieten van het koude en witte NL :)

    tot snel

    xxx

  • 05 Februari 2010 - 10:12

    Patty:

    Hoi Jan,

    Hoe gaat het met je?
    Alles oke?
    En hoe was je vakantie?
    heb je foto's en reisverslage gelezen en lijkt me egt vet om zoiets ooit mee gemaakt te hebben. nou hoop iets van je te horen...

    Groetjes patty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Australie, here I come!

Recente Reisverslagen:

19 December 2009

Manly / Sydney

09 December 2009

Byron Bay

29 November 2009

Noosa, Brisbane en Surfers Paradise

22 November 2009

Town 1770 en Fraser Island

15 November 2009

Magnetic Island en Whitsunday Islands
Jan

Actief sinds 10 Aug. 2009
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 12094

Voorgaande reizen:

26 Mei 2010 - 10 Juni 2010

Sightseeing New York en relaxing Miami Beach

04 Oktober 2009 - 16 December 2009

Australie, here I come!

Landen bezocht: