Byron Bay - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jan Kuijpers - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jan Kuijpers - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jan

09 December 2009 | Australië, Sydney

Byron Bay

Het hostell zag er inderdaad goed uit, echter bestond het hostell alleen uit schoolies,, Schoolies zijn kinderen van rond 17 a 18 jaar die hun Voortgezet Onderwijs opleiding hebben afgerond en hierna een week op kamp gaat als afscheid... Dit betekende dus veel herrie in de kamers...

Na ingecheckt te zijn, ben ik Kathrin gaan zoeken.. Samen met haar en Guiseppe aan het strand gelegen, totdat we gezandstraald werden door de wind.... Heel erg grappig was het, toen bleek dat Kathrin en ik op zelfde kamer sliepen. 's Avonds ben ik met Tom, Guiseppe en Kathrin wat wezen eten, en heb ik helaas afscheid moeten nemen van Tom. Het viel me erg zwaar, want besef dat ik hem in volgende plaats niet meer zou treffen drong door. Nog mooie woorden uitgewisseld, en kan wel zeggen dat ik er een vriend bij heb in Nederland!

De dag erp heerlijk gerend naar de Vuurtoren en daarna met Danielle op het strand gelegen en flink verkleurd (in verkeerde kleur) :S 's Avonds ontmoette ik Thomas weer en samen met hen heb ik een koffie en ijsje gedeeld om van Danielle afscheid te nemen, want ook haar ga ik pas weer in Nederland treffen...

Na twee dagen beetje uit de zon te zijn gebleven, gerend, winkeltjes te hebben bekeken, zonsopgang op oosterlijkse puntje van Australie te zien, kon ik er weer tegen/ Ik was vaste klant om 20.30 bij de busstop om afscheid te nemen. Na afscheid Kathrin, Tom, Danielle, Kristel en Thomas voelde ik me ook wel beetje expert hierin worden.

Vier keer ben ik naar Vuurtoren gelopen in totaal.... De wandeling langs de kust verveelde me niet...

EN had nu gezelschap van de leuke dames Francien en Jettie... EN zij bleven evenlang als ik in Byron Bay! Ik was voor hen een tourgids, omdat ik ze elke keer inseinde wat ze moesten doen op bepaalde plaatsen, omdat ik twee dagen voorliep op ze.. Lonelyplanet was overbodig voor ze, want ze hadden ... mij!
Samen besloten we naar Nimbin te gaan en vrijdag heb ik op het strand de dames uitgedaagd voor potje volleybal. Ook al kan ik natuurlijk niet aan ze tippen, het ging bepaald niet slecht.

Nimbin is een plaats waar in 1973 een festival is gehouden en daarna de mensen zijn blijven hangen op deze plek. Hier is het legaal om wiet te roken, zodat er verschillende mensen op de terugweg heerlijk zaten te slapen. Muziek in de bus was geweldig- I love reggae!

Zaterdag was natuurlijk de dag van de lieve Sint. Weten jullie dat hij ook in Australie op bezoek is gekomen!?! Hij bracht mooie gedichtjes, kadootjes, pepernoten en chocolademelk naar Australie. Je mag nooit vergeten, Sinterklaas zorgt voor lieve mensen op alle planeten! Geweldige avond met zang en dans... En als klapper had ik nog een verjaardag van Iris, tevens afscheid.... :)

Zondag hadden we het geluk dat de maandelijkse markt van Byron Bay op deze dag zou plaatsvinden... Heerlijk Merry Christmas gezongen en onszelf heerlijk verwend op onze laatste dag in Byron met massa's kado's...

En toen 's avonds in de bus richting Sydney. Een busreis van 14 uur...

Uiteindelijk in Sydney aangekomen en voornamelijk in Manly bij Angela, Coben, Jayben, Roman en Vadim voelde ik me thuis!! Een heerlijk gevoel om op deze mooie plek te mogen zijn met zulke lieve mensen...

Ik ga komende acht dagen nog van alles genieten!

Ik hoop dat de Sint zo lief is geweest voor jullie als voor mij, Anders wacht maar nog paar nachtjes op de Kerstman!

  • 08 December 2009 - 13:09

    Mars En Rich:

    He lieve schat !

    Nog 8 dagen te gaan !
    Kan niet wachten !!
    Hoop dat je je lieve vriendjes in nl niet vergeten bent nu je zoveel geweldige mensen hebt ontmoet daar hihihi
    nog een weekje genieten en dan lange reis terug, mar weet zeker dat je terug komt ons een warm gezelschap !

    liefs van ons xxx

  • 08 December 2009 - 13:17

    Tante Tiny:

    Hoi lieverd,
    Geniet nog van de laatste week en ik hoop dat je tijdens het surfen alle laatste restjes kan laten gaan.
    Lieve groeten voor Angela en haar mannen, maar zeker ook voor jou.
    Liefs.

  • 08 December 2009 - 17:25

    Jannus:

    Hey Jannus,

    leuk om een persoonlijke noot van je te ontvangen. Hier gaat alles zijn gangetje, zou echter graag willen ruilen :P. Geniet nog van je laatste week en tot snel in Nederland.

    Groeten Alfred

  • 08 December 2009 - 21:00

    Natas En CHloé:

    Volgens mij verveeld het je nog niet! Moet wel zeggen dan het nu zo gewoon is dat je in Australie bent. Als of je geemigreerd bent..
    Geniet nog van de daagjes want het is zo weer voorbij.

    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie, here I come!

Recente Reisverslagen:

19 December 2009

Manly / Sydney

09 December 2009

Byron Bay

29 November 2009

Noosa, Brisbane en Surfers Paradise

22 November 2009

Town 1770 en Fraser Island

15 November 2009

Magnetic Island en Whitsunday Islands
Jan

Actief sinds 10 Aug. 2009
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 12096

Voorgaande reizen:

26 Mei 2010 - 10 Juni 2010

Sightseeing New York en relaxing Miami Beach

04 Oktober 2009 - 16 December 2009

Australie, here I come!

Landen bezocht: