Noosa, Brisbane en Surfers Paradise - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jan Kuijpers - WaarBenJij.nu Noosa, Brisbane en Surfers Paradise - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jan Kuijpers - WaarBenJij.nu

Noosa, Brisbane en Surfers Paradise

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jan

29 November 2009 | Australië, Byron Bay

Noosa, Brisbane en Surfers Paradise...

De gehele tijd heb ik in Rainbow Beach gewacht op mijn excursie voor te kayaken met de dolfijnen.. Bleek het te winderig te zijn, zodat ik kon kiezen voor surfles... Dat heb ik niet gedaan, omdat ik hoop op surfles in Manley Beach van Coben, de vriend van Angela! :D
's Avonds ben ik met Kerry naar sunset wezen kijken. Deze keer was ie wel zeker geslaagd :)

Noosa
's Morgens weer in de Greyhound-bus.. Slechts 2,5 uur naar Noosa... Gearriveerd in Noosa, bleek mijn hostell 40 minuten van centrum te liggen wandelend.. Dolphin Beach House was wel super; mooie mensen en superrelaxed.. I really enjoyed it... Wel was het raar om met alleen Nederlanders op mijn kamer te slapen.... Kletsend met mijn kamergenoten, ontmoet ik Danielle weer... Samen met haar een mooie strandwandeling gemaakt; geklommen, koala's gespot, en over naaktstrand gelopen, haha... In de avond ben ik uit wezen eten met Tom, jongen uit Maastricht... Supergezellig...
Dag twee in Noosa ben ik naar Australian Zoo geweest.. Ik had Kerrie meegevraagd, omdat ze wel erg leuk is... Uiteindelijk waren we met misschien wel tien mensen van onze Fraser club in de Zoo... Na landschildpadshow, voeren van olifant, krokodillenshow, koala show, tijgershow en een supermooie foto van mij met mijn koala, was mijn dag compleet....
In de avond zijn we uiteindelijk met zes Nederlanders en een Duitser aan het strand goan gaan drinken.... Goan is heel goedkope wijn, maar zelfs ik dronk het!
Twee dagen Noosa vlogen... Jammer dat ik niet langer van Noosa en de leuke dingen eromheen..

Brisbane
Het was zo raar om weer in een stad terecht te komen, zoveel mensen, zoveel geluiden en alles voor handen wat je wilde kopen... In de bus hadden we al afgesproken om s avonds in Roma Park te gaan barbecuen.... K kan het supergoed vinden met Danielle en Tom in Noosa, Brisbane en nu weer in Byron..... Tom en ik zijn gaan shoppen; heerlijk om nieuwe kleding te kopen, maar ook kleding te kopen wat schoon is :D
Tom en ik waren de organisatoren en samen hebben we wat kangoeroe ingeslagen om te barbecuen... Julie verraste ons met marsmallows met chocolade en biscuits; really delicious! Helaas kregen we niks mee van concert van Pearl Jam of Britney Spears, die deze avond optredens gaven.
Dag twee heb ik mijn shoppen afgerond.. Na kopen van bloes, schoenen en korte spijkerbroek was ik totaal in het nieuw... Afgesproken met Tom en Danielle om 's middags de Lonely Planet walk te doen; City Hall bezichtigd, ferry gepakt over Brisbane River, klein plaatsje bezocht, Southbank bezocht en even uitgerust in Botanic Gardens.. En toen was het alweer tijd om verder te gaan... Richting Surfers Paradise

Surfers Paradise
Toen ik mijn Lonely Planet las betreft Surfers Paradise, dacht ik, waar ben ik aan begonnen: " Only things you can do in Surfers Paradise is getting tanned and getting tanked (enige wat je kan doen, is bruin worden op het strand en jezelf 's avonds vol laten lopen met alcohol). En inderdaad, na elf jaar geleden Salou te hebben verlaten, ben ik weer terug in een vergelijkbaar plaatsje... Wel grappig, al die jonge mensen....
Dus zo gelezen, zo gedaan... Overdag flink verkleurd in de zon en twee avonden op stap geweest samen met Adam, Engelse jongen die ik ken van Town 1770-Fraser Island-Noosa-Brisbane. Bij mij bleef het echter bij paar glaasjes goan.. Dus hierin is niet veel veranderd :D

Vanmorgen in Byron Bay gearriveerd.. Nomads hostell lijkt wel op een hotel... Beter, want blijf hier weekje...

Geniet nog maar even van mijn ervaringen, want veel verhalen zullen er niet meer volgen!

Groetjes!






  • 29 November 2009 - 07:33

    Angelique:

    ha die jan!

    Leuk om al je verhalen te lezen! Nog 2 weekjes te gaan en dan zit deze fantastisch reis vol ervaringen er al weer op. de tijd vliegt.

    Geniet er nog maar even van!

    groetjes

    angelique

  • 29 November 2009 - 08:03

    Svenja:

    heee jantje....wat klinkt dat weer heerlijk zeg! en allemaal die mooie die je van dichtbij gezien hebt..ik ben jaloers zeg pff! wij zijn inmiddels helemaal gesetteldin ons tijdelijke huisje en als je weer terug bent moet je maar snel langskomen....time flies he dus geniet nog van die laatste weekjes..dan maak ik je sinterklaas cadeaus wel open hahaha..
    Liefs Svenja

  • 29 November 2009 - 09:42

    Moniek:

    Hoi Jan,

    Henco en ik krijgen ook weer helemaal zin om een mooie reis te maken, als we al die verhalen van je lezen.
    Geniet er nog maar volop van.

    Groetjes, Henco, Moniek en Dennis

  • 29 November 2009 - 12:09

    Nicole:

    hey jan,

    echt leuk om al je verhalen te lezen, je hebt al veel gezien en gedaan! ben toch wel een beetje jaloers als ik dat zo allemaal lees.. veel plezier nog

    groetjes nicole

  • 29 November 2009 - 17:23

    Alfred:

    Hey Jannus,

    leuk om je berichtje weer te lezen. Ik zie dat je nog 17 dagen te gaan hebt, geniet er nog van. Times fly....

    Groeten


  • 29 November 2009 - 17:56

    Marieke En Bregje:

    Hallowa Jan!!!
    Hoe is het daar?zo te lezen lekker!fijn dat je zoveel gezien hebt en gedaan!wij zijn vandaag wezen shoppen in denbosch was gezellig dus het is hier ook goed al dagen al dagen mogen we echt niet klagen de sinterklaas de goed heilig man die kan er wat van...maar helaas kan dat niet tippen met wat jij daar beleeft want wij moeten morgen weer arbeitmachen dussssss.....zodoende
    geniet ervan!
    veel liefs ons
    ciao tot gauw
    :-)

  • 30 November 2009 - 09:44

    Kim:

    HI Jan,

    Wat een leuke ervaringen allemaal zeg die je de afgelopen tijd hebt mee gemaakt, SUPER!!!
    geniet nog even van deze fantastische ervaringen!!!

    xxx Kim

  • 05 December 2009 - 01:23

    Kristien:

    Helaba Jantje

    Pietzak! Jij bent nu op de plaatsen waar ik de beste herinneringen aan over hou! Helaas zit de trip er voor mij op :-(. Morgen is het retour Belgique beuh! Amuseer je nog ginder en hopelijk blijven we in contact!
    Groetjes

    Kristien

  • 05 December 2009 - 15:37

    Mars En Rich:

    Hey schat !

    Bedankt voor je kaart ! Super lief van je :D

    tot snel,

    en fijne sinterklaas ookal ben je daar

    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Australie, here I come!

Recente Reisverslagen:

19 December 2009

Manly / Sydney

09 December 2009

Byron Bay

29 November 2009

Noosa, Brisbane en Surfers Paradise

22 November 2009

Town 1770 en Fraser Island

15 November 2009

Magnetic Island en Whitsunday Islands
Jan

Actief sinds 10 Aug. 2009
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 12097

Voorgaande reizen:

26 Mei 2010 - 10 Juni 2010

Sightseeing New York en relaxing Miami Beach

04 Oktober 2009 - 16 December 2009

Australie, here I come!

Landen bezocht: