Town 1770 en Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Jan Kuijpers - WaarBenJij.nu Town 1770 en Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Jan Kuijpers - WaarBenJij.nu

Town 1770 en Fraser Island

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jan

22 November 2009 | Australië, Rainbow Beach

Hi vrienden, familie, kennissen! :)

Hoe gaat het met jullie? Ik kan zeggen, goed, heel goed of fucking good, I will say fucking good!

Helaas moest ik eerder afscheid nemen van mijn vrienden op de afscheidsborrel van Whitsundays excursie.... Om 23u ging mijn nachtbus....
Samen met Amar redelijk goed geslapen in de bus en rond 8.30 arriveerden we in Town 1770/ Agnes Water

Town 1770 / Agnes Water
Ik zal jullie een korte introductie geven; Town 1770 bestaat uit 120 huizen, geen winkels, geen bedrijven, maar wel een van de enige plekken met zonsopgang en zonsondergang over de oceaan aan de oostkust... Agnes Water heeft iets meer huizen, misschien groter van oppervalk alleen. Nadat ik had ingecheckt heb ik de orientatietour gepakt door beide dorpen om een gevoel te krijgen wat er precies te doen was...... Nadat ik hoorde waar zonsondergang, - opgang, surflessen, strandwandelingen en de supermarkt was, was het makkelijker te beslissen wat ik wilde doen... Na die dagen op de boot was ik nog steeds beetje dizzy.... 's middags wilde ik gaan zwemmen, omdat dit de eerste plek was zonder krokodillen en jellyfishes, maar nu mocht het niet omdat er een haai gespot was.... HELAAS.....'s Avonds leuke jongen uit Italie en meisje uit Zwitserland ontmoet en met hen avond gevuld.. De dag erop heb ik lekker een lange strandwandeling gemaakt en heerlijk in zon gelegen en een scootertour gedaan... Helaas moesten we dichte schoenen en lange broek dragen, maar achteraf was ik er blij mee. Deze brommers zijn omgetoverd in Harley Davidsons en rijden zo'n 80 km/u.... De eigenaar van dit bedrijfje was wel grappig met zijn Nederlandse mop.... In de avond heb ik wat filmpjes gekeken in de 'tv kamer' en lekker gechild...
Dankjewel Danielle voor je tips, erg leuke plek om een stop te maken tussen Airlie Beach en Rainbow Beach! Ik ben erg blij achteraf, zeker nu ik Fraser Island ook heb gedaan.....

Rainbow Beach - Fraser Island
In het begin van de middag gearriveerd in Rainbow Beach. Een van de vertrekplaatsen naar het grootste zandeiland in de wereld; Fraser Island. 's Middags hadden we een briefing. Deelname hieraan was verplicht.. Briefing was zo saai!!! Fraser Island is een eiland, waar je over het strand rijdt met je 4WD auto en door los zand..... Ik heb de zin " SLOW IS SAFE' wel honderd keer gehoord..... Veiligheid is ook zeker belangrijk als je elf gekken in een auto stopt en op zo'n slecht wegdek laat rijden.... Het enige wat leuk was aan de briefing dat ik met mijn vrienden uit Sao Paulo in de auto zat... Braziliaans koppel, Israelisch koppel, Duits koppel, jongen uit Zweden en drie meiden uit Noorwegen.... en ik zei de gek! Samen met Sergio, Renata, Tobias en Nicole sunset wezen kijken en voor het slapen naar een live band geluisterd, was super!!! (weer woordje super :D )
's Morgens ging briefing weer door. Het is dat ik een ochtendmens ben, zodat ik niet in slaap ben gevallen... Na de auto-, voedingswaren-, drank en serviescontrole hebben we de auto gepakt en gingen we naar FRASER!!!
Eerste dag was de planning om naar Lake McKenzie te rijden; wit strand, zuiver water - de mooiste plek op Fraser Island achteraf.... Echter na wat slecht wegdek reden we onze linkerachterband stuk.... Balen was het, want zoveel tijd kregen we niet op Fraser Island voor Lake McKenzie ivm watertij... Voor groepsverband was het super! Nadat ikzelf onze groep naar Lake McKenzie had gereden (11 km in 1 uur en 15 minuten), bleef er slechts 15 minuten over om te zwemmen en paar foto's te maken.... Van Lake McKenzie naar het strand was nog slechter, maar na twee uurtjes bereikten we het strand weer en zijn we naar onze kampeerplek gereden, Maheno Campground, slecht op 5 minuten loopafstand van het Maheno schipwrak. Dit schip is in 1935 verkocht aan Japans bedrijf maar door een cycloon gezonken... In donker gekookt en tenten opgezet.... Heerlijk geslapen samen met Renata en Sergio.....
Om 5u was ik al wakker en ben ik naar zonsopgang gaan kijken en richting schipwrak gelopen; erg indrukwekkend....
Nadat iedereen wakker was hebben we ontbijt gemaakt, samen naar schipwrack gaan kijken en richting de Lookout van Fraser Island gereden; Indian Head... Gruwelijk VET... Vanuit deze rotsformatie genoten we van dolfijnen, stingrays en schildpadden.... Ik was blij dat we hier als eerste waren, want achteraf waren er al snel honderd mensen op de Lookout.... Onderweg naar tweede kampeerplek, Cornwell Campground, zijn we nog gestopt bij Eli Creek, een waterbron met temperatuur van 18 graden Celcius... Superfijn om zand af te spoelen en door hitte maakte de temperatuur van het water me niks meer uit. Helaas kon niet iedereen even goed tegen alcohol in de auto, zodat ik merendeel van mijn reisgenoten even kon schieten.... Aangekomen bij tweede kampeerplek ontmoette ik vier kerels uit Groningen en heb avond gevuld tot de late uurtjes; over strand gelopen, WEER een vallende ster gezien, en de sterren in het strandzand gezien...
De nacht was kort, want de zon brandde ons de tent uit.... Na een verkoelende en verfrissende sprong in het water in Lake Wabby, zijn we naar vaste land gereden en hebben we auto ingeleverd.... Helaas weer een avond om van mensen afscheid te nemen, en speciaal van Sergio en Renata..
Na weer een korte nacht, maar nu in Rainbow Beach, heb ik in de ochtend dolfijnen gevoerd in Tin Can Bay.... Superleuk!

Vanmiddag kayaking with dolphins.....

Tijd begint te vliegen zeg.... Maar ik zing 'Maar we gaan nog niet naar huis, nog lange niet, nog lange niet!!!'

  • 22 November 2009 - 04:49

    Marsha:

    Weer ben ik de gelukkige om als eerste te schrijven :D
    Weet bijna niet meer wat ik moet zeggen op al die toffe verhalen van je !
    Ben benieuwd naar je dolphins ! lijkt me gaaf !
    Nou jan tijd vliegt inderdaad. voor jou minder maar voor ons beter :D
    Zie je snel weer !

    Knuffels !

  • 22 November 2009 - 07:56

    Tante Tiny:

    Lieve Jan, Ik begrijp dat je het fantastisch fijn hebt. Blijf meebewegen met de stroom.
    Afscheid nemen, nieuwe mensen ontmoeten en daar tussendoor genieten van alles wat je ziet.
    Liefs !!!!!

  • 22 November 2009 - 11:08

    Thijs:

    Hey Jan wederom weer een prachtig verhaal! ik denk dat ik ook maar n keer naar Australie moet gaan als ik dat zo lees! Groeten Thijs

  • 22 November 2009 - 11:42

    Marjon:

    Hey neefje! Klinkt echt super tof allemaal! Geniet ervan!

  • 23 November 2009 - 11:50

    Lianne:

    Yo mate,

    ja nog effekes en dan ben je weer terug in Nederland. Wil zo graag al je foto's en verhalen horen want ben gewoon stikjaloers als ik dit allemaal zo lees!!

    Kus Lian

  • 23 November 2009 - 12:20

    Regina:

    tot gauw!! kusss

  • 23 November 2009 - 18:28

    Alfred:

    Klinkt weer Superrr :P


  • 23 November 2009 - 21:36

    Marieke:

    Je blijft maar onwijs gave dingen mee maken..!! Dolfijn zijn ook helemaal te gek!!
    Je zal wel heel gelukkig worden door alle wensen die je hebt mogen doen bij iedere ster die je hebt zien vallen!
    Ik ben net ook een heel klein beetje in Australie geweest, we hebben de film Australia gekeken.

    Liefs xx

  • 27 November 2009 - 04:08

    Eva Heijers:

    Ha Jan

    Vanuit mijn nachtdienst al jouw geweldige avonturen gelezen. Klinkt super allemaal. En zo lekker warm. Nou hopen dat al je wensen uitkomen door de vallende sterren.

    Geniet van de laatste weken!

    Kus Eva

  • 27 November 2009 - 04:18

    Anke:

    Hey lieverd.

    Klinkt goed, heel goed. Hier nog geen dolfijnen gezien hoor, wel wat minikrabjes, maar mijn tijd komt nog! Ben benieuwd naar al je foto's en of je dichtbij de dolfijnen kon komen. Enjoy!

    Liefs en een dikke Anke-knuffel!

  • 27 November 2009 - 11:46

    Susan:

    Zo te lezen heb je het erg naar je zin. Geniet er nog even van. Dan kunnen wij je fucking good, super en gruwelijk vette verhalen weer lezen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Wel terug komen he. Liefs van Frank, Susan en Lennart en Stijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Australie, here I come!

Recente Reisverslagen:

19 December 2009

Manly / Sydney

09 December 2009

Byron Bay

29 November 2009

Noosa, Brisbane en Surfers Paradise

22 November 2009

Town 1770 en Fraser Island

15 November 2009

Magnetic Island en Whitsunday Islands
Jan

Actief sinds 10 Aug. 2009
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 12093

Voorgaande reizen:

26 Mei 2010 - 10 Juni 2010

Sightseeing New York en relaxing Miami Beach

04 Oktober 2009 - 16 December 2009

Australie, here I come!

Landen bezocht: